Výkon vs. spotreba: motor 1,0 TSI v predaji | Auto Gabriel

Výkon vs. spotreba: motor 1,0 TSI v predaji

19 máj, 2017 - 15:15 -- vierka

Nové motory sú o 10 kg ľahšie a ich spotreba klesla o 6 %.
Výkon základného variantu vzrástol zo 66 kW (90 k) na 70 kW (95 k).
Silnejšia verzia má rovnaký výkon ako staršia 81 kW (110 k), ale vyšší krútiaci moment 200 Nm (doteraz 175 Nm).

modely s motorom 1,0 TSI ihneď k odberu:

 

Kultivovaný chod motora 1,0 TSI

Nový trojvalec 1,0 TSI je vďaka svojej kompaktnej konštrukcii a ľahkej kľukovej skrini z hliníkovej zliatiny o 10 kilogramov ľahší ako doteraz používaný motor s objemom 1,2 litra. Nový motor s nízkou úrovňou vnútorného trenia beží ticho a kultivovane, okrem iného aj vďaka vyváženým komponentom kľukového mechanizmu, piestom z hliníkovej zliatiny a kovaným ojniciam. Vďaka inovatívnym riešeniam vyváženia pohyblivých komponentov motora nebolo nutné použiť vyvažovací hriadeľ. Motor je tak ľahší, s menším vnútorným trením, vďaka čomu pomáha znížiť nielen spotrebu paliva, ale aj súvisiace emisie CO2.

Nízkej spotrebe pomáha aj olejové čerpadlo s plynule regulovateľným výkonom, ktoré dodávaný tlak neustále prispôsobuje aktuálnemu zaťaženiu motora. Plniaci tlak turbodúchadla, ktorý dosahuje hodnotu až 1,6 baru (relatívna), narastá veľmi spontánne, pretože medzichladič stlačeného vzduchu je integrovaný do sacieho potrubia. Motor sa ochotne vytáča a vyniká dynamickým jazdným prejavom, pretože frekvencia výfukových pulzov rastie u trojvalca oveľa rýchlejšie ako napríklad u štvorvalca. Táto výhoda sa prejavuje už v nízkych otáčkach, čo vodiči ocenia najmä v mestskej premávke.